Spor Kulübü – Faaliyetler

SOSYAL BECERİLERİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

Sosyal beceride yaşanılan kısıtlılıklar, yaşamın ilk yıllarında kendini göstermekle birlikte, bireyin yaşı arttıkça, ileri düzeyde sosyal becerilerin gerekliliğinin artması ile birlikte bireyin yaşadığı sosyal, iletişimsel, etkileşimsel güçlüğün şiddeti de artmaktadır. Örneğin, yaşıtları gibi paralel oyun oynaması gerekirken, yalnız oynamayı tercih eden, sosyal iletişim başlatmada güçlük yaşayan birey, bilişsel süreçlerin artmasıyla birlikte zihin kuramı ve ahlaki düzeyin de farklılaşması ile daha karmaşık sosyal davranışlar ve empatik beceriler gerektiren sosyal becerilere maruz kalırlar. Dolayısıyla çocukların sosyal beceri kazanımına odaklanmak gerekmektedir.

Örneğin;  Başkalarına yardım etme,

  • Başkalarından yardım / bilgi isteme,
  • Yardım ve destek gördüğü kişiye teşekkür etme,
  • Yaptığı hatalar karşısında hatırlatma gerekmeksizin özür dileme,
  • Herhangi bir konu hakkında konuşma başlatabilme,
  • Kendisine sorulan sorulara cevap verme,
  • Toplumsal kurallara uyma,
  • Sırasını bekleme,
  • Çevresindeki kişilerle işbirliği yapma,
  • Eleştiriye açık olma,
  • Yapılan iş ile ilgili çevresindeki kişilerin fikrini alma,
  • Yeni tanıştığı kişiye kendisini tanıtabilme,
  • Birlikte zaman geçirme, gibi.

Sosyal beceriler, oldukça uzun bir liste olup yaşa ve gelişime bağlı olarak gereksinimler de farklılık göstermektedir. Her çocukta olduğu gibi OSB olan çocuklar da sosyal beceriler; bireyin toplumda yaşamasını, akranları ve toplumdaki diğer fertler ile etkileşimini sağlamaktadır. Bireylerin toplum içerisinde başkalarına muhtaç olmadan hayatlarını sürdürebilmeleri, yaşam standartlarını arttırabilmeleri, genellikle çevresi ile kurdukları iyi iletişime bağlıdır. Engelli olan ya da engelli olmayan bütün fertlerin, toplumdaki diğer fertler ile sağlıklı bir uyum içerisinde hayatlarını sürdürebilmeleri, sahip oldukları sosyal becerileri ile doğrudan ilgilidir (Sucuoğlu, Çiftçi-Tekinarslan ve Pınar 2013).

Öğrenci ile etkinlik yapma sırasında öğrencinin içi dünyası hakkında birçok fikir edinebiliriz. Öğrencinin gelişiminin her aşamasında olduğu gibi ruh ve beden sağlığına da katkı sağlar.

Çocuğa zevk veren bu faaliyetler, onun kendini ve yeteneklerini tanıyıp keşfetmesi, yaratıcılığının gelişmesi, zihnini çalıştırması ve bedeninin çeşitli bölgelerini hareket ettirmesiyle gelişim üzerinde olumlu etki yapar.

Eğitimin en temel amacı, öğrencilere birey olma niteliklerini kazandırmak ve bu bireyleri hayata hazırlamaktır.

DENİZ DÜNYASI AKVARYUM GEZİSİ

02/02/2018 cuma günü Otizm Vakfı spor eğitim departmanı öğrenci ve öğretmenleri ile birlikte Keçiören’de bulunan Keçiören Belediyesine ait Deniz Dünyası Akvaryumuna sosyalleşme dersi kapsamında faaliyet düzenledik. Bu faaliyet kapsamı içerisinde öğrencilerimiz ile birlikte akvaryumları gezdik. Sonrasın da akvaryum yanında bulunan parkta öğrencilerimizle birlikte ikindi kahvaltısı yaptıktan sonra yürüyüş etkinliği gerçekleştirdik ve park içinde bulunan mini hayvanat bahçesini dolaşarak öğrencilerimizin gelişimi adına eğlenceli ve kaliteli bir zaman geçirdik.

03 Ağustos 2018 tarihinde öğrencilerimzle birlikte Antares AVM de bulunan Vega Ice buz pistine gittik.Hoş ve güzel bir gün geçirdik.Çocuklarımız buz pateni le her türlü yeteneklerini ortaya koyarak eğlendiler.