Müzik Dersi Haftalık Ders Programı
Özel Öğretim İlköğretim I. Kademe Müzik ve Oyun Dersi Öğretim Programından Yararlanılmıştır.
Hafta
Öğrenme Alanı
Kazanım
Hedef ve Davranışlar
Etkinlik
Materyal
Yöntem
Sosyal Beceri,
İletişim Becerisi,
Hayat Becerisi İlişkisi
1.
Müzik Kültürü
Müzik Dinleme Kurallarına Uyar.
1. Sınıfında, okulunda ve yakın çevresinde dinlediği müziğe uygun davranır.
1. Karga ile Tilki şarkısı video kaydı dinletilecek ve izletilecektir.
https://www.youtube.com/watch?v=uijmgeaVPEI
2.Tavşan Şarkısı video kaydı dinletilecek ve izletilecektir.
https://www.youtube.com/watch?v=90Pe7_wo3R4
3. Orman şarkısı video kaydı dinletilecek ve izletilecektir.
https://www.youtube.com/watch?v=ujsv3sy4kzI
4.Bilmece şarkısı video kaydı dinletilecek ve izletilecektir.
https://www.youtube.com/watch?v=jgYlHOlcw2U
5. Fazıl Say’ın Türk Marşı video kaydı dinletilecek ve izletilecektir.
https://www.youtube.com/watch?v=fzQbI58BzBo
6. Nane Limon Kabuğu dineticek ve izletilecektir.
https://www.youtube.com/watch?v=f8TZJHuNImc
7. Musa Göçmen Yeni Yıl Konseri videosu dinletilecek ve izletilecek.
https://www.youtube.com/watch?v=Io-2xftiNAc
8. Salut Salon video kaydı dinletilecek ve izletilecek
https://www.youtube.com/watch?v=BKezUd_xw20
Projeksiyon,
Bilgisayar.
Dinleme.
İlişki kurma,
Duyguları tanıma- anlama ve ifade etme,
Duygu ve Davranış Yönetimi,
Duygu Düzenleme,
Olumlu Karar verme,
İstek bildirme,
Yönergelere uyma,
Sözlü iletişim başlatma ve karşılıklı sohbet etme.
2.
Müziksel Algı ve Bilgilenme
Sesleri Taklit Eder.
-Doğadaki sesleri taklit eder
. (İnsan, hayvan, doğa, cansız varlıklar)
1. Kuş, kedi, köpek sesi dinletilir ve taklit ettirilir.
2. Rüzgâr, dalga, gök gürültüsü sesi dinletilir ve taklit edilir.
3. Araba, tren, korna, kapı zili sesi dinletilir ve taklit ettirilir.
Dinleme,
Orff Yöntemi,
Sözlü tekrar,
Taklit.
Duyguları tanıma-anlama ve ifade etme,
Taklit,
3
Farklı Müzik Aletlerini Tanır
Çevresindeki müzik aletlerine dikkat eder.
1. Tahmin etme oyunu (Orff Çalgıları tanıtılır, öğrenmen çalgıyı çalarken öğrenci arkasını döner ve sesin hangi enstrümana ait olduğunu tahmin etmeye çalışılır).
2. Öğretmen piyanoyu tanıtır, çalar. Daha sonra öğrencinin piyanoyu özgürce keşfetmesi sağlanır.
3. Cajon tanıtılır, öğrencinin çalgıyı keşfetmesi sağlanır.
Piyano,
Orff çalgıları.
Anlatım,
Soru-cevap, Orff.
4
Dinleme- söyleme-çalma
Orff Çalgılarını çalar.
1. Öğretmeni tarafından verilen müziklere ritimle eşlik eder.
Dinletilen ront müziklerine Orff çalgıları ile eşlik ettirilir.( Dur,sus- break mixer, ku tschi)
Bilgisayar
Ritim tekrarı.
Özbakım,
Vücudunu tanıma,
Ekolali,
5
Sesini doğru kullanır.
1. Burnundan nefes alır, ağızdan verir.
2. Vücudu dik ve ayakları yere tam basacak şekilde oturur.
3. . Sesini açma çalışması yapar.
1. Duyduğu müziklerle dans çalışmaları yapar ve müzik durduğunda anında sandalyeye vücut dik ve ayakları yere tam basacak şekilde oturur.
(Müzikler March of the Torreadors, Arkadaşım eşşek, Polka)
2. Öğretmenin çıkarttığı çeşitli sesleri tekrar eder.
(Ses Egzersizleri) (Nefes ve ses egzersizleri)
Dalcroze,
Tekrar (sözlü),
Yansılama.
- Vücudunu tanıma
- Yönergelere Uyma
- İstek Bildirme
- Taklit
-Ekolali
- Sözlü iletişim başlatma ve karşılıklı sohbet etme
-İlişki Kurma
- Olumlu Karar Verme
- Duygu düzenleme
- Duygu ve Davranış Yönetimi
- Duyguları Tanıma, Anlama ve İfade etme
- İlişki kurma.
6
Oyun ve Hareket
Günlük Rutinleri İçeren Şarkıları Söyler.
El yıkama, öğle arası gibi günlük akış değişimlerine ilişkin şarkılar söyler.
Bay Mikrop şarkısı öncelikle dinletilir. Sonra öğretmen tarafından seslendirilir. Sonrasında kısım kısım piyano eşliği ile öğrencilere tekrar ettirilir. Şarkı öğretilirken öğrencilerin vücutları ile eşlik etmesi sağlanır.
Yansılama,
Tekrar,
Kulaktan öğretim,
Dramatizasyon.
7
Basit Hareketlerle Ritim Tutar.
1-Belli bir sıra halinde bedenine, nesnelere veya ritim aletlerine vurarak ritim tutar.
2- Dinlediği veya öğretmeninin yaptığı ritmi bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak yapar.
3- Öğretmeni ve arkadaşlarının seslendirdiği müziğe ritim tutar.
4- Dinletilen müziğin ritmine uygun olarak yürür.
5-Dinletilen müziğin ritmine uygun olarak koşar.
Bir önceki hafta öğretilen “Bay Mikrop” şarkısına ritim çalgıları ve bedeniyle eşlik eder.
Orff çalgıları,
Cajon,
Hand Bells.
Gösterim,
Orff Yöntemi.
8
Dinleme-Söyleme-Çalma
Grupla Birlikte Müzik Yapar.
1-Grupla birlikte yapılan basit ritmik çalışmaya eşlik eder
2. Öğretmen yardımıyla grup oyunlarında sayışmaca söyleyerek sıra belirler.
1. Bay Mikrop Şarkı grup halinde seslendirilir.
2. Bay mikrop şarkısına grup olarak ritim aletleri ile eşlik edilir.
Akran Etkileşimi
9
Müzikli Oyun Çalışmaları Yapar.
1.Müzikli oyunun hareketlerini sözleriyle müzik eşliğinde yapar.
1. Öğrenci müzik eşliğinde dans ederken bir anda müzik kesilir ve öğrenciden hareketsiz kalması istenir. (Heykel Oyunu)
2. Öğrencilere çalgı, doğa ve hayvan sesleri karışık bir şekilde sorulur ve tahmin etmeleri istenir.
(Bil bakalım oyunu)
Piyano.
Sözlü Tekrar,
10
Günlük Rutinleri İçeren Şarkıları söyler.
1. Öğle arası gibi günlük akış değişimlerine ilişkin şarkılar söyler.
“Saat Kaç” şarkısı öncelikle dinletilir. Sonra öğretmen tarafından seslendirilir. Sonrasında kısım kısım piyano eşliği ile öğrencilere tekrar ettirilir. Şarkı öğretilirken öğrencilerin vücutları ile eşlik etmesi sağlanır.
Zaman,
11
Bir önceki hafta öğretilen “Saat Kaç” şarkısına ritim çalgıları ve bedeniyle eşlik eder.
Dramatizasyon,
Orff.
12
Grupla Birlikte Müzik Yapar
1. Müzikli oyunun hareketlerini müzik eşliğinde grup arkadaşlarıyla birlikte yapar.
2. Rondun hareketlerini müzik eşliğinde grup arkadaşlarıyla birlikte yapar.
3. Grupla birlikte şarkı söyler.
1. “Bay Mikrop” ve “Saat Kaç” Şarkı grup halinde seslendirilir.
2. “Bay Mikrop” ve “Saat Kaç” şarkısına grup olarak ritim aletleri ile eşlik edilir.
13
1. Renkler Rondu dinletilir, eserin içerisinde geçen renkler sınıfta buldurulmaya çalışılır.
2. Öğrenci müzik eşliğinde dans ederken bir anda müzik kesilir ve öğrenciden hareketsiz kalması istenir. (Heykel Oyunu)
14
Dinletilen veya canlı olarak söylenen mü- zik parçasının hızına uygun sözle / ritimle / hareketle eşlik eder.
1. Dinletilen veya canlı olarak söylenen hızlı ve müzik parçasına uygun sözle / ritimle / hareketle eşlik eder.
Öğretmenin piyano ile seslendirdiği parçaya öğrenci vücut hareketleri ile eşlik eder. Öğretmen eseri çalarken hızlandırır veya yavaşlatır. Öğrencinin müziğin hızına ayak uydurması sağlanır.
( Fur Elise, Türk Marşı, Bay Mikrop, March of the Torreadors).
Anlatım
15
Mevsimler ile ilgili şarkılar söyler.
“Kestane Gürgen Palamut” şarkısı öncelikle dinletilir. Sonra öğretmen tarafından seslendirilir. Sonrasında kısım kısım piyano eşliği ile öğrencilere tekrar ettirilir. Şarkı öğretilirken öğrencilerin vücutları ile eşlik etmesi sağlanır.
Dünyamız ve gök cisimleri,
16
Bir önceki hafta öğretilen “Kestane, Gürgen, Palamut” şarkısına ritim çalgıları ve bedeniyle eşlik eder.
Sözlü iletişim başlatma ve karşılıklı sohbet etme
17
1. “Bay Mikrop”, “Saat Kaç” ve “Kestane, Gürgen, Palamut” Şarkı grup halinde seslendirilir.
2. “Bay Mikrop” , “Saat Kaç”, “Kestane, Gürgen, Palamut) şarkısına grup olarak ritim aletleri ile eşlik edilir.
Akran Etkileşimi,
18
Okulundaki Etkinliklere Katılır.
1. Koro etkinliklerine katılır.
“Bay Mikrop”, “Saat Kaç” ve “Kestane Gürgen Palamut koro ile birlikte söylenir.
“Dur sus ve Ku ç içi ritim aletleri ile seslendirilir.
Sorumluluk,